יום שלישי, 21 ביולי 2009

יופי, מתחילים...


אז לכל השואלים והמתעניינים...

נראה לי שזו יכולה להיות במה נחמדה, לתיעוד ופרסום תהליך הבנייה של הבית הקטן שלי...

כן, כן, לפני כמה חודשים התחלתי לבנות "בית".


בהתחלה היה לי קשה לקרוא לפרוייקט הזה ככה ("בית"), העדפתי (ואולי עדיין) לקרוא לזה "בקתה","צריף", "חדרון", ועוד כל מיני שמות "ממזערים" שכאלה...


בכל אופן, מדובר ביחידת דיור של כ28 מ"ר. בחלקה שלנו בבת עין, ליד הבית של ההורים. הפרוייקט אמור לשלב את עץ האורן הגדול שנמצא במפלס התחתון של החלקה שלנו - יחד עם הבית - דבר מעניין שהקדשתי לו מחשבה רבה.



היחידה תכלול חדר אורחים -"סלון" בלעז, מטבחון שמחובר לסלון, שרותים+מקלחת, וחדר שינה שנמצא כקומה שנייה - ומתוכנן כ"מרפסת" שפתוחה מעל הסלון.(אצרף תמונות של התכנון ותוכלו לראות...).

את הבית אני בונה בעיקרון לבד,ולפעמים מצטרפים כל מיני עוזרים למיניהם (אחים[בהזדמנות זו תודה לארל'ה, אלי, ומשה שנתנו יד עד כה...] דוד שלי, המורה הדגול, ואפשר לקרוא לו "המילה האחרונה" לגבי כל שלב בבנייה- יוסף שהוא מהנדס ונגר במקצועו, ועוד יועצים רבים - בעיקר לענייני בטיחות, כמו אמא ואבא..)

רוב הבנייה היא מעץ.

שלב התכנון היה ארוך ומייגע - ונמשך עד לרגע זה, כי יש המון דברים ורעיונות חדשים ולא סגורים שמשתנים עם הזמן.
את רוב התכנון עשיתי בעזרת התוכנה "סקטשאפ"- תוכנה פשוטה ליצירת מודלים תלת מימדיים במחשב, שלמדתי להשתמש בה תוך כדי. כמו כן נעזרתי בתוכנה "סולידוורקס" - אלא שהיא קשה ומסובכת יותר לעבודה...

התכנון הוא לסיים לפחות את השלב החיצוני של הבית (המעטפת - קירות וגג) עד תחילת שנת הלימודים.

לגבי תפקודו... בע"ה אוכל לגור בו עם אשתי שתחי' (אם מישהו יכול לעזור לי למצוא אחת כזו, זה יעזור...) לפחות בשנים הראשונות, ואם לא, או בזמן שאגור באריאל (הולך ללמוד שם שנה הבאה אדריכלות - למי שלא מעודכן) אוכל להשכיר את המקום.

מקווה שאסתדר עם המערכת הזו של הבלוגים ואוכל לעדכן ולהציג תמונות על מהלך ההתקדמות. נראה אם אצליח להמשיך ולעדכן על מהלך ההתקדמות. אשמח לתגובות, הצעות, וכו'...
חוץ מזה, אם מישהו מעוניין לבוא לעבוד קצת בעץ להנאתו, או סתם להסתכל ולבקר- אז ממש בכייף - בואו בהמוניכם.

תגובה 1: